Tegenwoordig zijn er tal van online diensten in het gewest, die erg waardevol zijn maar ook heel geïsoleerd opereren. Het was dus hoog tijd om hen één gezamenlijk platform voor te stellen waar ze allemaal terecht kunnen. Dat is nu een feit met My Brussels, waarvan de interface speciaal ontworpen is om bij een zo groot mogelijk publiek in de smaak te vallen.
Maar het gaat niet alleen om het bundelen van bestaande diensten: bedoeling is om de app maand na maand te verrijken, zodat burgers er hun stem kunnen laten horen en initiatief tonen via een constructieve dialoog over de projecten en toekomst van het gewest.
Wat de negentien Brusselse gemeenten betreft: zij zullen begin volgend jaar via dit kanaal onder andere hun content kunnen verspreiden en communiceren met hun inwoners, terwijl die laatsten van hun kant nu al de overheden kunnen aanspreken en nieuwe digitale diensten voorstellen!
Vragen of suggesties? Deel je ideeën met ons om My Brussels samen te verrijken!
Wist je trouwens dat we al een concreet voorbeeld hebben van zo’n samenwerking? Kijk maar naar de campagne #Brusselshacksthecrisis, waarin de burgers werden opgeroepen om hun beste ideeën voor het gewest in te zenden en op suggesties van anderen te stemmen. De app ‘Better Bike Brussels’, die alles groepeert wat fietsers nodig hebben, kwam als winnaar uit de bus. De toepassing is ondertussen in ontwikkeling, heeft al een webversie en zal binnenkort ook beschikbaar zijn voor smartphone!
Ontdek als eerste alle functies van Better Bike Brussels in My Brussels!